W Collegium Novum przygotowaliśmy dla Was 3 formy kursu przygotowującego do matury 2025 pod kątem poziomu i indywidualnych potrzeb, które są dostosowane do dalszych planów edukacyjnych:
WYBIERZ KURS
Matematyka poziom maksymalnie zaawansowany (MAX)
powtórzenie
uzupełnienie
usystematyzowanie
W Collegium Novum przygotowaliśmy dla Was 3 formy kursu przygotowującego do matury 2025 pod kątem poziomu i indywidualnych potrzeb, które są dostosowane do dalszych planów edukacyjnych:
WYBIERZ KURS
183 GODZINY ZAJĘĆ
Łączna liczba godzin
Najlepsza oferta na rynku edukacyjnym!
WYKŁADY + ĆWICZENIA
27 spotkań po 4 godziny
= 108 godzin lekcyjnych
KONSULTACJE I SEMINARIA
DODATKOWE
12 godzin lekcyjnych
z wykładowcą
WARSZTATY
4 godziny jednorazowych warsztatów (różne do wyboru – zobacz w zakładce warsztaty)
MATERIAŁY DO KURSU
arkusze maturalne,
ćwiczenia + wykłady
sprawdziany
próbne matury
DZIENNICZEK
pobieranie materiałów do nauki,
kontakt z wykładowcą,
sprawdzanie swoich ocen i sprawdzanie,
co jest zadane jako praca domowa
nagrania wykładów
PRÓBNA MATURA
Zewnętrzna matura próbna
4 godziny lekcyjne
PRACA WŁASNA
+ ze Skryptem w postaci elektronicznej
30 godzin lekcyjnych
+ z Zestawami Zadań Testowych
w postaci elektronicznej:
25 godzin lekcyjnych
NAGRANIA WYKŁADÓW
możliwość wykupienia dodatkowego dostępu do 40 godzin zarejestrowanych wykładów wybranego przedmiotu
Kursy PR MAX przygotowaliśmy dla tych uczniów, którzy chcą wyjść poza schematyczne zadania maturalne z matematyki na poziomie rozszerzonym, dla tych, którzy myślą kreatywnie i są gotowi rozwiązywać zadania na najwyższym poziomie wymagań egzaminacyjnych. To oferta przede wszystkim dla tych, którzy wybierają się na studia techniczne lub finansowe i w związku z tym oczekują bardzo wysokiego wyniku na egzaminie maturalnym.
Kto zyska najwięcej na kursie maturalnym z matematyki PR MAX w warszawskim Collegium Novum:
Ponadto kurs maturalny przygotowujący do egzaminu z matematyki w warszawskim Collegium Novum jest:
Organizatorem kursu jest Collegium Novum – Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego wpisana do rejestru placówek oświatowych pod numerem 1241K.
Nasze biuro rekrutacyjne mieści się przy ulicy Polnej 10/14 lok. 13 w Warszawie. Zajęcia, od jesieni 2024 roku (w związku z rozwojem placówki), odbywają się w nowym miejscu – XXVII LO im. Tadeusza Czackiego przy ulicy Polnej 5 w Warszawie.
Tworząc program maturalnego kursu matematyki PR MAX na rok 2025, uwzględniliśmy zmiany w podstawie programowej dotyczące nauczania matematyki w szkole ponadpodstawowej oraz wytyczne Centralnej Komisji Egzaminacyjnej do wymagań egzaminacyjnych, kryteriów oceniania oraz konstrukcji nowych arkuszy maturalnych.
Kurs maturalny z matematyki Warszawa – matematyka poziom rozszerzony MAX
Na kurs ten przeznaczone są 183 godziny lekcyjne.
Składniki kursu:
Łącznie: 124 godziny zajęć z wykładowcą w szkole, 55 godzin pracy własnej na wskazanych materiałach Collegium Novum, 4 godziny warsztatów oraz duża 4-godzinna matura próbna.
Specjalny kurs maturalny z matematyki na poziomie rozszerzonym w warszawskim Collegium Novum – F.A.Q (najczęściej zadawane pytania)
Czym różnią się zajęcia PR MAX od zajęć na standardowym poziomie rozszerzonym?
Jeśli chodzi o poszczególne składniki kursu (patrz: konstrukcja kursu oraz materiały do kursu na PR), to zajęcia PR MAX i standardowego kursu matematyki na poziomie rozszerzonym nie różnią się od siebie. Na zajęciach PR MAX jednak mniejszą wagę przywiązujemy do powtarzania teorii i ćwiczeń wstępnych, żeby skupić się na rozwiązywaniu zadań maturalnych: ciekawych, trudnych, z gwiazdkami. Tempo prowadzenia zajęć PR MAX jest szybsze, a poziom trudności po prostu wyższy. W części grup PR MAX nauczycielami będą wykładowcy akademiccy związani z uczelniami takimi jak, np.: Politechnika Warszawska czy Uniwersytet Warszawki, SGGW i UKSW.
Czy dam sobie radę w grupie PR MAX?
Zajęcia w grupach PR MAX rekomendujemy osobom, które w szkole bez większych problemów radzą sobie z matematyką na poziomie rozszerzonym.
Jak mam się zapisać do grupy PR MAX?
Przede wszystkim sprawdź, czy pasują Ci zaproponowane przez nas terminy zajęć grup PR+. Wypełniając formularz zgłoszeniowy, zaznacz, że chcesz uczęszczać do grupy PR MAX. Następnie wyślij formularz. Jeśli masz pytania – dzwoń lub pisz na nasz adres kursów maturalnych z matematyki w Warszawie i zaufaj ekspertom z Collegium Novum, którzy służą Ci pomocą w wyborze kursu.
Wszystkie poniżej wymienione materiały są wliczone w cenę kursu.
Nasz kurs matematyki na poziomie rozszerzonym w warszawskim Collegium Novum to dobry wybór dla tych, którzy chcą zdać egzamin maturalny, osiągając jak najwyższy wynik. To także świetna propozycja dla tych, którzy obawiają się, że zwykłe korepetycje z matematyki na poziomie rozszerzonym mogą im nie wystarczyć.
Od roku szkolnego 2024/2025 wprowadzamy możliwość dokupienia do regularnego kursu dodatkowych wykładów online w wymiarze 40 godzin. Wykłady zawierają cały materiał przedmiotu i nie jest to powtórzenie / nagranie zajęć, tylko zupełnie oddzielny materiał. Wykłady dodajemy sukcesywnie raz w tygodniu. Możesz z nich skorzystać w dowolnym, dogodnym dla Ciebie terminie i tyle razy ile masz potrzebę.
MATURA 2024
poziom podstawowy
W środę 8 maja uczniowie przystąpili do egzaminu maturalnego z matematyki na poziomie podstawowym. Matura w tym roku okazała się egzaminem stosunkowo nietrudnym. Większość zadań była standardowa i abiturienci mogli bardzo podobne zadania spotkać w arkuszach z poprzednich lat. Było jednak kilka mniej typowych zadań, z których rozwiązaniem uczniowie mogli mieć odrobinę kłopotów.
Podobnie jak rok temu, na egzaminie można było zdobyć czterdzieści sześć punktów, a dwadzieścia dziewięć z nich rozwiązując zadania zamknięte. Prawie wszystkie zadania zamknięte były typowe, choć na uwagę zasługuje zadanie osiemnaste, w którym należało ustalić prawdziwość pewnych zależności trygonometrycznych dla kąta rozwartego, umieszczonego w układzie współrzędnych. Nieco problemów mogło maturzystom sprawić także zadanie dwudzieste drugie, w którym należało obliczyć miarę pewnego kąta wpisanego.
Oczywiście na maturze nie zabrakło też kilku zadań otwartych, za które można było uzyskać siedemnaście punktów. Jednym z nich było zadanie na dowodzenie, a dotyczyło reszty z dzielenia pewnej liczby przez trzy. W innym z zadań należało rozwiązać równanie wielomianowe, w którym trzeba było posłużyć się metodą grupowania wyrazów. Wśród zadań otwartych nie zabrakło zadania dotyczącego ciągu arytmetycznego, zadania z prawdopodobieństwa oraz zadania?z geometrii przestrzennej. To ostatnie dotyczyło ostrosłupów podobnych, a należało obliczyć stosunek pól ich powierzchni całkowitej. Zadanie dwudzieste czwarte dotyczyło geometrii analitycznej, a uczniowie musieli obliczyć długość boku pewnego równoległoboku. Najwięcej punktów, bo aż cztery, maturzyści mogli uzyskać za ostatnie zadanie w arkuszu, czyli zadanie optymalizacyjne. Było ono trudniejsze, niż rok temu i mogło niektórym uczniom przysporzyć pewnych kłopotów.
Poziom trudności tegorocznej matury z matematyki na poziomie podstawowym był podobny do poziomu matury z poprzedniego roku. Większość zadań była typowa, a tylko kilka zadań wymagało od abiturientów większego wysiłku intelektualnego Uczestnicy naszego kursu maturalnego na pewno zauważyli, że prawie wszystkie zadania z tegorocznej matury mają swój odpowiednik w materiałach, sprawdzianach czy maturach próbnych przygotowanych przez naszych wykładowców. W poniższych tabelach prezentujemy kilkanaście przykładów zadań z tegorocznej matury i ich odpowiedników z materiałów naszego kursu.
Nauczyciel matematyki Collegium Novum
Adam Naszydłowski
Matura z matematyki 2024 – poziom podstawowy – komentarz 2
8 maja odbył się egzamin maturalny z matematyki na poziomie podstawowym. Matura w tym roku była bardzo podobna do ubiegłorocznej. Większość zadań miała swoje odpowiedniki w arkuszach z poprzednich lat.
Była to ostatnia matura z okrojonym zakresem wymagań, jakich dokonano ze względu na pandemię (sprawdzała ona wiadomości i umiejętności określone w wymaganiach egzaminacyjnych na rok 2024).
Arkusz był skonstruowany zgodnie z nową formułą egzaminu, podobnie jak w ubiegłym roku oraz wszystkich próbnych maturach przygotowywanych przez CKE od marca 2022 roku. Zawierał zadania zamknięte (zadania wyboru wielokrotnego, zadania typu prawda-fałsz, zadania na dobieranie) oraz zadania otwarte (zadania z luką, zadania krótkiej lub rozszerzonej odpowiedzi).
Arkusz z matematyki na poziomie podstawowym zawierał ogółem 31 zadań. W tym zadanie 14, które stanowiło grupę zadań tzw. wiązkę tematyczną składającą się z 4 poleceń na temat funkcji kwadratowej oraz zadanie 25 łączące 2 polecenia dotyczące graniastosłupa.
Większość arkusza stanowiły zadania zamknięte, za rozwiązanie których można było uzyskać maksymalnie 29 punktów. Było w nim również 8 zadań otwartych, za rozwiązanie których można było uzyskać maksymalnie 17 punktów.
Zdecydowana większość zadań była standardowa, jednoetapowa, w których należało zastosować znany algorytm i nie powinny one sprawić maturzystom większych kłopotów.
Typowe zadania to między innymi zadanie 1 (interpretacja geometryczna wartości bezwzględnej), zadanie 2 (działania na potęgach), zadanie 4 (obliczanie logarytmów), zadanie 5 (wzory skróconego mnożenia), zadanie 6 (nierówność liniowa), zadanie 7 i 9 (równanie wymierne i wielomianowe), zadanie 12 (monotoniczność funkcji), zadanie 14 (własności i przekształcenia funkcji kwadratowej), zadanie 15 i 16 (ciąg arytmetyczny i geometryczny) czy zadanie 28 i 29 (średnia arytmetyczna i mediana).
Zadania otwarte krótkiej odpowiedzi (za 2 punkty) były dość przewidywalne. Zadanie 17 dotyczyło ciągu arytmetycznego i wymagało rozwiązania krótkiego układu dwóch warunków. Zadanie 24 z geometrii analitycznej, dwuetapowe, wykorzystujące wzory z karty wzorów dostępnej na maturze oraz zadanie 30 z rachunku prawdopodobieństwa, które można było rozwiązać nawet metodą wypisania właściwych zdarzeń losowych.
Zadaniem trudniejszym z zadań otwartych krótkiej odpowiedzi było zadanie 3 dotyczące podzielności z resztą. Uczniowie zwykle mają duże trudności z rozwiązywaniem zadań typu „wykaż, że”. Jednakże, dowodzenie algebraiczne własności liczb jest bardzo częstym przykładem zadania maturalnego i wielokrotnie ćwiczyliśmy to na zajęciach. Wśród 4 arkuszy omawianych na zajęciach, w trzech z nich, dowód algebraiczny dotyczył podzielności z resztą.
Wśród zadań, które mogły również sprawić uczniom trudność było np. zadanie 18 z trygonometrii, gdzie należało wykorzystać definicje i własności funkcji trygonometrycznych, aby wybrać dwie poprawne odpowiedzi. Podobnie zadanie 26 wymagało znajomości własności podobieństwa.
Zwykle trudniejsze dla uczniów są także zadania z geometrii (planimetrii, stereometrii), które wymagają zaplanowania strategii rozwiązania. Dużym ułatwieniem w zadaniu 25 ze stereometrii był gotowy rysunek graniastosłupa, co z pewnością pomogło wielu uczniom w poprawnym rozwiązaniu tego zadania.
Myślę, że zadanie 31 nie było dla uczniów na poziomie podstawowym łatwe. Było to zadanie optymalizacyjne rozszerzonej odpowiedzi (za 4 punkty), a niektórzy uczniowie z reguły nie podejmują się rozwiązywania takich zadań. Mam nadzieję jednak, że nasi słuchacze podjęli taką próbę, ponieważ we wszystkich czterech arkuszach, które ćwiczyliśmy na zajęciach, optymalizacja się pojawiła i dwukrotnie dotyczyła planimetrii.
Podsumowując, matura na poziomie podstawowym w 2024 roku była dość przewidywalna i zdecydowanie nie była wymagająca rachunkowo. Rozwiązania wielu zadań były krótkie, więc sprzyjały mniejszej liczbie popełnianych błędów. Uczestnicy kursu, którzy systematycznie uczęszczali na zajęcia z pewnością potwierdzą, że nie było na maturze zadań, które by ich zaskoczyły. Zadania takie liczyliśmy na zajęciach wielokrotnie.
Nauczyciel Collegium Novum
Elżbieta Pencak
COLLEGIUM NOVUM – MATURALNIE NAJLEPSI!